| Tettinntil.no | Hvem er aktive | Nye bæreinnlegg | Nye strikkeinnlegg | Nye innlegg i medlemsgrupper | Medlemsgrupper |
|
||||||
| Skravlesiden Her kan det bables om alt mulig! Forumet er åpent for ikke-medlemmer og eksterne søkemotorer. |
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Norske ord med C eller W
Vi spiller Scrabble for tiden. Vil dere hjelpe meg å komme på norske ord som har C eller W i seg? Selv har jeg kommet på cello, charter, kiwi og watt. Det må selsagt ikke være egennavn eller forkortelser.
|
||||
|
||||
|
CD WC wolt chips
|
||||
|
||||
|
Du, det finnes folk som er avanserte nerder på dette også.... :smiley_nerd: http://home.no.net/ivarare/scrabble/index.html Her er det linker til lister over c-ord og w-ord ![]() Var en kronikk i lokalavisa om det her om dagen, ellers ville jeg aldri visst om det. Spiller aldri scrabble, hvertfall ikke uten en ordbok.
|
|
|
||||
|
||||
Enklest å komme på de som starter med c eller w, visst ![]() cirka campe/camping cannabis celle cellofan celsius centimeter champagne canadier chilener cola whisky wienerbrød
|
||||
|
||||
|
Et flott ord med både c og w - SCHWUNG Ellers er CIF fint til scrabblebruk, betyr fraktfritt. Andre bra ord er: Wire Fatwa
|
|||
|
|||
|
campe, camping, canadisk, cash, celebritet, celle, cello, cellist, celcius, centimeter, champignon, chilensk, cirka, cruise, cup... walkman, western, whisky, wiensk... |
|
|
||||
|
||||
|
Sitat:
![]() Cif er vel en forkortelse? Det er heller ikke lov. Jeg kom forøvrig på noen fler med c: Scene schæfer(!) score
|
|||
|
|||
|
wienerpølse wienervals wienerschnizel Sist endret av Miliane : 10-06-08 kl 14:26 |
|
|
||||
|
||||
Teller www som et norsk ord??
|
||||
|
||||
|
Vi spiller alltid med ordbok, slik at det er mulig å finne c og w-ordene. Wadi (elveleie) og watt er kjekke ord å kunne. Vi må bruke ordbok også for å slippe å krangle om hva som er godkjente ord og ikke. Står det i boka så er det lov, står det ikke der så er det ikke lov. Blir mye hyggeligere for to konkurransemennesker å spille da!
|
|
|
||||
|
||||
|
Sitat:
|
||||
|
||||
|
chili, cabincruser, clairvoyant. cockpit, copyright, chassis, chinchilla, cellist walkietalkie, web, western, white-sprite, wolfram(tungtsmeltelig metall som brukes i glødetråder), worcestersaus(får håpe saus allerede er lagt )
|
|||
|
|||
|
Nå er det vel strengt tatt bare én C i scrabble.... WOK er mitt favorittord med W
|
|||
|
|||
|
Truck er et fint c-ord
|
||||
|
||||
|
Så flinke dere er! Dette har jeg til nå. Nå skal de bare albafetiseres: C Cello, avocado, centimeter/gram/liter, cellulitt, celle, calypso, campe/camping, cellofan, cellulose, celsius, cent, cerebral, charter, chassis, chiffon, chip/chips, cirka, cyan, bacon, yacht, dachs, choke, crawl/crawle, scone, script, sculler, curling/curler, cyanin, cyanid, cerise, taco, hockey, cannabis, chilener/chilensk, cola, cup, scene, schæfer, chilli, truck, cess, ciss, capo, aceton, puck. W Crawl/crawle, watt, wire, wok, whisky, wiener/pølse/brød/kake, wolfram, fatwa, show, bowling/bowler/bowle, swing, whist, wobbler.
|
||||
|
||||
|
Sitat:
|
| Jeg liker: | ||
|
|
||||
|
||||
|
For dere som er scrabble fans anbefaler jeg virkelig: http://www.ordspill.no/ Men pass på, faren for å bli hekta er høy... Noen ord som går igjen der som er lov (de bruker en eller annen ordbok): sic cf sec pc Men spør meg ikke hva alle disse betyr...
|
||||
|
||||
| Huh. Noen har kommet til bloggen min fra denne tråden i dag. Blast from the past! |
| Jeg liker: | ||
|
|
||||
|
||||
|
Sitat:
Ecru er forresten lov.
|
||||
|
||||
|
Wasabi
«
Forrige tråd
|
Neste tråd
»
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Norske nettbutikker | Bærbar | Bæreprat | 13 | 13-10-09 11:43 |
| Hvilke str er US i norske? | Tommeline81 | Skravlesiden | 6 | 14-04-08 11:19 |
| Norske talenter | Trude | Bærer observert: Media | 4 | 12-04-08 19:35 |
| Norske ordtak | canadaamanda | Skravlesiden | 21 | 11-10-07 21:02 |

S -10

E januar 08
K juli 11

Knøttet juli -08 og

mamma til en kjekkas 

Linjærmodus