| Tettinntil.no | Hvem er aktive | Nye bæreinnlegg | Nye strikkeinnlegg | Nye innlegg i medlemsgrupper | Medlemsgrupper |
|
||||||
| Skravlesiden Her kan det bables om alt mulig! Forumet er åpent for ikke-medlemmer og eksterne søkemotorer. |
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
oppskrift på banankake????
Har alt for mange bananer i øyeblikket. Snart må de kastes, om jeg ikke får hjelp med en babankakeoppskrift (eller noe annet lurt en banan kan brukes til, uten å spise den akkurat nå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() :b anana:![]() ![]() ![]() ![]() :ban ana:![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Utrolig godt bananbrød.... Bananbrød..... 250 g hvetemel 1 ts bakepulver 125 gr usaltet smør 250 gr sukker 4 modne bananer 2 egg 1 ts vaniljeekstrakt 175 gr mørk eller lys sjokolade Ovn forvarmes til 180 grader. Mel og bakepulver siktes i en bolle. Smelt smør og bland det med most banan, egg, vaniljeekstrakt og hakket sjokolade i en annen bolle.Ha det over i bollen med det tørre og bland forsiktig.Ikke rør for mye. Ha røren i en form som måler ca. 19 gange 11 cm. Bakes i ovnen i halvannen time. Sjekk etter 1 time og 15 min ved å stikke prøvenål i den. La brødet avkjøle seg i 5 min før du tar det ut av forma. Det er ikke noe problem å droppe sjokoladen, eller å bruke mindre... Første gangen jeg bakte den hadde jeg bare 50 gram sjokolade i - den ble veldig god da også... Kan fryses... Blir saftig og god, litt kladdete. Veldig god med hvit sjokolade, eller med blanding av hvit/lys/mørk
|
||||
|
||||
|
Disse tre har jeg laget mange ganger med hell - den første er en av mine personlige klassikere Banankake med sjokoladedråper
Bakes i ca. 1 time på 180 grader. Banankake med valmuefrø Oppskrift fra Jamie Oliver.
Nå visper du eggehvitene med litt salt. Tilsett sukkeret. Dette vispes godt til det blir stivt. Ta ca. halvparten av den andre blandingen og tilsett eggehviteblandingen. Dette blandes forsiktig. Deretter har du i resten. Ha dette i en smurt kakeform med avtakbar kant. Sett i ovn på 180 grader i 45 minutter. Sitronglasur (uprøvd) 1 sitron Puddersukker (melis?) Riv skallet av sitronen (kun det gule) i en bolle. Tilsett deretter saften. Dette blandes sammen med sukker til det blir like fyldig som tapetlim. Hell over banankaken. Brownies banan-sjokolade Fantastisk oppskrift, men hva gjør man med de fem plommene til overs?!
Bakes på 180°c i ca.40 min. Avkjøles på rist. Skjære i passende biter (firkanter) og strø melis til pynt. Sist endret av Philomène : 21-05-07 kl 16:01 |
|
|
||||
|
||||
*sikle*
|
||||
|
||||
|
Takk takk takk Nå skal det bakes og fryses, dette passer bra for jeg har vist en del egg for mye også ![]() Klarer aldri å beregne når jeg kjøper inn til selskap, denne gangen 17.mai frokost. Men det sier seg egentlig selv at 4 vokne og 2 barn ikke skal spise 24 egg til eggerøre |
|
|
||||
|
||||
|
www.detsoteliv.no har mange fine oppskrifter... Prøvde banankake for langpanne der før helga, og den ble kjempegod! |
![]() |
|
«
Forrige tråd
|
Neste tråd
»
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Oppskrift på mei tai? | millea | Jeg er nybegynner! | 4 | 21-10-07 22:45 |
| oppskrift MT? | thereseaa | Bæreprat | 3 | 24-09-07 17:03 |
| oppskrift på vognpose? | bitteliten | Det kreative hjørnet | 3 | 22-08-07 22:28 |
| Oppskrift på god pastasalat? | cantate | Matkroken | 7 | 22-07-07 21:35 |
| "konsistens" på banankake | Hob | Matkroken | 7 | 27-05-07 21:41 |

Linjærmodus